Det der med at få fly til at passe sammen går ikke altid op i en højere enhed! Indtil nu har heldet været nogenlunde med os, men turen mod Boracay bød på en del ventetid i den store lufthavn i Kuala Lumpur KLIA2. Vi havde undersøgt lidt omkring lufthavnshoteller forinden og havde egentlig besluttet os for et ret lækkert et af slagsen, inde i selve lufthavnen.

Vi tog fra Krabi lufthavn mod Kuala Lumpur omkring kl. 17.00 og landede derfor i KLIA2 ca. 19.30 og skulle først videre mod Boracay dagen efter kl. ca. 10.30. Men fordi vi havde booket igennem Airasia, kunne vi ikke tjekke ind til hele rejsen inden og derfor skulle det ikke gå helt så nemt som håbet. Vi kunne nemlig først få lov til at tjekke vores bagage ind 3 timer før vores afgang. Så os på jagt for at finde et andet sted at overnatte.

Vi kunne selvfølgelig os slå os ned i et hjørne af lufthavnen og camperer der natten over, men for os lød en blød seng mere tillokkende. Det første vi fandt frem til var en lounge, hvor man betalte pr. time. Både alt for dyrt og ikke særlig behageligt for så mange! Vi forsatte rundt i lufthavnen, kiggede på diverse skilte og spurgte efter vej til et hotel vi havde set og hørt lidt til fra forskelligt personale!

Klia2Vi endte med at finde et skønt hotelværelse, men dejlig bløde senge, dyner, aircon og en kæmpe bruser med det dejligste varme vand. Som i kan høre var vi ret begejstret. Vi forsøger nemlig altid at spare penge på vores overnatninger og vælger derfor budget fremfor luksus. Det resulterer til tiden i senge af meget varierende kvalitet, koldt vand osv. Men denne overnatning valgte vi at spenderer lidt mere på og i kan tro vi nød det!

Inden vi gik i seng skulle vi dog lige finde lidt aftensmad og selvom lufthavnsmad kan være ganske udmærket, så var den restauranten vi fandt frem til bestemt ikke en af slagsen! Vi havde lyst til pasta, men føj hvor smagte det bare ikke særlig godt! Vi spiste dog op og fandt hjem til hotellet smed os i sengen og sov begge som sten indtil næste morgen, hvor turen gik mod Boracay!

klia2-1Turen mod Boracay gav os sved på panden, men det skal i nok høre meget mere om en af de kommende dage! Hvis i forresten har en god anbefaling til restauranter i KLIA2 så smid den endelig i vores retning, for vi ender nok med en overnatning eller to der igen, på et senere tidspunkt.