Når det kommer til at drive virksomhed som digitale nomader og langtidsrejsende, så findes der en række ”udstyr”, som kan gøre arbejdet nemmere. Herunder har vi samlet en række af dem, som vi selv benytter os af.

udstyrKommunikation

Om det er familie, venner eller kunder, så er det vigtigt at vi har mulighed for at kommunikere med disse hjemme i Danmark. Da internettet ligeså ikke altid er særlig stabilt, er det vigtigt at de enkelte programmer kan håndtere dette.

Skype

Skype er efterhånden den nemmeste måde, hvorpå du kan komme i kontakt med folk i hele verden – både opkald og videoopkald. Du kan ligeså ringe til mobil- og fastnettelefoner igennem Skype, hvor der dog vil være tale om gebyr tilknyttet selve opkaldet. Samtaler imellem computere (opkald eller video) er helt gratis, og kræver blot at begge enheder har installeret Skype.

Facebook Messenger

Fordelen ved Facebook Messenger er, at modparten blot skal have en Facebook-profil og være på din venneliste. Da de fleste du ønsker kontakt med er dette, så er det ofte nemmere end at få folk til at installere f.eks. Skype.

Viper

Mangler du en tredje mulighed, så kan det være en ide at stifte bekendtskab med Viper. Selvom der er meget lighed imellem disse, så er det altid godt at have en række forskellige muligheder for kontakt med familie, venner og kunder.

Økonomi

At have styr på økonomien er altid vigtigt, men bliver ekstra vigtigt som rejsende – og dette kræver selvfølgelig det helt rigtige ”udstyr”. Vi kan ikke blot være afhængig af en bankrådgiver, så alt skal kunne tilgås online døgnets 24 timer. Det er ligeså vigtigt med alternativer, når mekanikken svigter.

Netbank

De fleste banker har efterhånden en online netbank, som kan tilgås på rejsen. Få allerede på forhånd godkendt, at der ikke er restriktioner ift. at tilgå denne fra udlandet. Brug endvidere tiden inden rejsen på, at afklare præcis hvad du kan og ikke kan fra din netbank, og hvornår en bankrådgiver er nødvendig.

For at være på den sikre side, har vi valgt at have 2 forskellige banker med netbank-funktion. På denne måde, er vi ikke påvirket, hvis den ene skulle have tekniske problemer.

Tip: husk ligeså at godkende, at dit Dankort/MasterCard kan anvendes i udlandet. Ofte skal dette godkendes i netbank inden afrejsen.

PayPal

Når man rejser i længere tid, så er det altid godt at have en plan B og C. Eksempelvis har de fleste flere Dankort/MasterCard med, men hvad med banken?

PayPal kan i mange kritiske situationer være behjælpelig, selvom du ikke kan have tilknyttet et MasterCard (når man er fra Danmark). Du har mulighed for at betale online igennem PayPal, dvs. uden at have et kort eller en funktionsdygtig bank. Dette kan f.eks. benytte til at betale hotel og flybilletter, i situationer hvor alt andet svigter.

Dinero

Dinero er et simpelt regnskabsprogram, som vi bruger til at holde styr på alt det svære vedr. skat og moms. De har både en gratis samt en betalt version, og er herved godt for nystartet virksomheder. Med et opdateret regnskab online og digitaliserede kvitteringer, er du sikret når uheldet er ude.

Planlægning

Når paradis ofte befinder sig lige udenfor din dør, så er det vigtigt at planlægge alt, for at skynde sig ud og opleve dette. Dette er vigtigt, hvis man ligesom os, har en række faste konsulentydelser der skal udføres hver måned.

Google Calendar

Det nemmeste kalendersystem, som nemt giver muligheder for integration med andre kalendere – både hele eller dele af kalenderen. Med pop-up integrationen med computeren, slipper du for at glemme dine aftaler.

Sammensætningen med Gmail er også fantastisk, og du glemmer aldrig dine afrejsetidspunkter, som automatisk indføres i din kalender.

Evernote

Alle de små noter som du konstant går og nedskriver, skal i Evernote. På denne måde har du nemt styr på delingen af disse, og kan nemt dele disse med folk omkring dig. Skulle uheldet være ude, er dine noter ligeså til at tilgå i skyen og nemt hente til en ny computer.

Toggle

Skal du holde styr på hvad du bruger din tid på, så er Toggle løsningen for dig. Med Toggle kan du nemt og hurtigt opsætte forskellige projekter, og registrere tiden herpå. F.eks. kan dette bruges på dine ene projekter eller, hvis du ligesom os, har behov for at håndtere tid brugt på kunder.

Drift af hjemmesider

Vi driver en række hjemmesider og blogs, og vedligeholdelsen af disse er ligeså vigtigt – både ift. sikkerhed, udgivelse af indhold samt backup. Jo flere hjemmesider man har, jo vigtigere er det at holde styr på disse ét sted.

WpRemote

Igennem WpRemote kan du nemt tilknytte alle dine hjemmesider, og opdatere disse på én gang. Dette er langt hurtigere, og du er samtidig sikker på, at ingen af dine hjemmesider glemmes og ikke bliver opdateret. Samtidig skaber det et hurtigt overblik over din hjemmesider.Tjenesten kan fremsende dig en e-mail, når dine hjemmesider eller blogs har tilgængelige opdatering. WpRemote er gratis at benytte.

MainWP

Når først man har opsat alle sine hjemmesider igennem MainWP, så kan man udgive indlæg, sider, foretager ændringer i designet og meget andet, fra én hjemmeside. Du kan således omsættes én hjemmeside til, at være dashboard for alle dine andre hjemmesider. MainWP kan ligeså benyttes til at tage backup af alle dine hjemmesider, og samle dette ét sted. MainWP er gratis at benytte.

Wordfence

Selvom dette faktisk er et plugin, så har vi valgt at tilføje den på listen. Med Wordfence kan du nemlig opretholde en høj sikkerhed på dine hjemmesider, og undgå at blive hacket. Med den gratis version kan du f.eks. blokere folk fra at besøge din blog, hvis de forgæves forsøger at logge ind på din blog og meget andet. Wordfence kommer i både en gratis og betalt version.

Leave a Comment

Your email address will not be published.